Siła w Grupie2018-10-01

Tańsze zakupy, bardziej rentowna czy większa sprzedaż, realizacja biznesowej strategii, wzmocnienie branży - to cele, dla których przedsiębiorstwa tworzą grupy zakupowe, konsorcja, kooperatywy, klasery. Rzecz jasna te wspólne inicjatywy mają sens, jeśli ich członkowie mogą sobie zaufać, a one same są dobrze zarządzane.

… weźmy Polskie Składy Budowlane, których historia jest, skądinąd, budująca. Zadebiutowały 20 lat temu i od samego początku przyświecała im zasada, którą przytacza Mirosław Lubarski, dyrektor marketingu PSB: "Nie tylko ułatwiamy handel materiałami budowlanymi, ale i integrujemy całą otoczkę biznesu. Idea grupy polega na tym, by pomagać partnerom, akcjonariuszom w całości przedsięwzięć, a nie tylko jak coś kupić taniej i jak sprzedać drogo". Oznacza to m.in. przeróżne umowy: z dostawcami paliw, prądu, aut, telefonów czy sklepowych regałów. Poprzez centralę (PSB Handel) można otrzymać to wszystko znacznie taniej, ale... no właśnie.

Adam Mielczarek

Pliki do pobrania

Źródło: My Company Polska