W
Polsce co roku setki osób ulegają zatruciu tlenkiem węgla – bezwonnym i bezbarwnym gazem, który zyskał miano „cichego zabójcy”. Mimo coraz większej
świadomości społecznej, wciąż zbyt wiele domów nie jest wyposażonych w czujniki
czadu. A przecież wystarczy jedno, niewielkie urządzenie, by zapobiec tragedii.
W
trosce o bezpieczeństwo naszych klientów i ich rodzin, Grupa PSB postanowiła
włączyć się w działania prewencyjne. Sieć rozpoczęła kampanię edukacyjną „Bezpieczny dom z Mrówką” dotyczącą
bezpieczeństwa domowego -promując montaż czujników
czadu i udostępniając je w atrakcyjnych cenach swoim klientom.
-
Bezpieczeństwo zaczyna się od świadomości. Chcemy, by nasi klienci wiedzieli,
że czasem o życiu decyduje drobiazg – jedno małe urządzenie, które ostrzeże
przed niewidzialnym zagrożeniem. Wierzymy, że edukacja i odpowiedzialne decyzje
mogą realnie chronić to, co najcenniejsze – zdrowie i życie. Naszym celem jest
nie tylko sprzedawać produkty, ale też inspirować do codziennej troski o bezpieczeństwo domowe. Każdy z nas może zrobić coś małego, co ma ogromne
znaczenie. Jednym z przykładów jest akcja z czujnikiem czadu, który będziemy
oferować naszym klientom za przysłowiową złotówkę już w grudniu - mówi Anna
Kaminska, Członek Zarządu Grupy PSB Handel S.A.
Tlenek
węgla (CO) powstaje w wyniku niepełnego spalania paliw – gazu, drewna, węgla,
oleju czy benzyny. Nie ma zapachu, koloru ani smaku. Wdychany wiąże się z hemoglobiną, ograniczając dopływ tlenu do organizmu. Objawy zatrucia – bóle
głowy, senność, mdłości – często są lekceważone. Wystarczy jednak czujnik
czadu, który reaguje na niebezpieczne stężenie gazu i uruchamia alarm, by w porę opuścić pomieszczenie i uniknąć tragedii.
Nowoczesne
czujniki tlenku węgla to urządzenia wyposażone w sensory elektrochemiczne,
precyzyjne i trwałe – działające nawet przez dekadę. Wybierając czujnik, warto
zwrócić uwagę na zgodność z normą PN-EN 50291-1:2018+AC:2021, potwierdzającą niezawodność sprzętu. PSB promuje
rozwiązania, które łączą bezpieczeństwo z łatwością obsługi: modele z głośnym
alarmem (min. 85 dB), sygnalizacją świetlną, wyświetlaczem poziomu CO i funkcją
przypominania o końcu żywotności sensora.
Grupa
PSB traktuje bezpieczeństwo jako integralną część swojej misji. Dlatego w ramach kampanii „Bezpieczny
dom z Mrówką” firma łączy działania edukacyjne z praktycznym
wsparciem – zachęcając klientów do instalowania czujników czadu, ale też do
codziennej troski o bezpieczeństwo własnego domu. W ramach akcji, która trwa od
4 do 6 grudnia 2025 r., w wybranych sklepach stacjonarnych PSB Mrówka lub do
wyczerpania zapasów, przy zakupach o wartości od 300 zł będzie można kupić
czujnik czadu za 1 zł.
Od
czujników czadu po bezpieczną drogę do szkoły – bezpieczeństwo w każdej
przestrzeni
Grupa
PSB dba o bezpieczeństwo nie tylko w domach. Od wielu lat sieć aktywnie
angażuje się w edukację najmłodszych poprzez akcję „Bezpieczna droga do
szkoły”. Każdej jesieni Partnerzy PSB organizują w szkołach i przedszkolach
zajęcia oraz spotkania z funkcjonariuszami policji. Podczas tych wydarzeń dzieci
poznają zasady bezpiecznego poruszania się po drogach, a także otrzymują
elementy odblaskowe, które zwiększają ich widoczność i bezpieczeństwo.
Dzięki
takim działaniom edukacyjnym, lokalnym inicjatywom i promocjom, Grupa PSB
pokazuje, że odpowiedzialny biznes to nie tylko rozwój gospodarczy, lecz przede
wszystkim troska o życie i zdrowie ludzi. Czasem wystarczy jedno urządzenie.
Jeden gest. Jedna akcja – by to, co niewidzialne, przestało być groźne.