Początek sezonu budowlanego zazwyczaj przynosił optymizm, pobudzał do 
inwestowania i rozwoju firmy na różnych płaszczyznach. Obecnie, w okresie 
pandemii, niestety trudno działać i przewidzieć co będzie działo się na rynku. Z tygodnia 
na tydzień zmniejszają się obostrzenia i zostają uruchamiane kolejne branże 
gospodarki. Jaki wpływ będzie miała pandemia na gospodarkę w kraju oraz na 
naszą branżę okaże się w kolejnych kwartałach tego i następnego roku. Obecnie na 
III okładce mogą Państwo zapoznać się z wyniki sieci PSB w pierwszym kwartale 
br. Przeciętny partner Grupy zwiększył przychody o ponad 6%, w efekcie dodatniej 
dynamiki sprzedaży oraz dobrych warunków pogodowych w styczniu i lutym. 
Natomiast w marcu nastąpiło spowolnienie sprzedaży ze względu na obostrzenia 
związane z epidemią wirusa.
 
Przedstawiam również opracowanie pt. „Na jakich pewnych klientów mogą 
liczyć wykonawcy budowlani? Analiza zawiera dane dotyczące popytu na kredyty 
mieszkaniowe, strukturę zaciąganych kredytów oraz skalę zapytań do Biura 
Informacji Kredytowej o kredyty mieszkaniowe – str. 28. 
Klientom którzy chcą zadbać o czyste powietrze w swoim domu polecam artykuły 
na temat wentylacji, rekuperacji zapewniającej wymianę powietrza oraz 
oczyszczaczy powietrza, które usuwają cząsteczki smogowe, kurzu, alergeny, niwelują 
bakterie, wirusy i grzyby. Jakie wybrać produkty i jak je zastosować doradzają 
specjaliści z firm: VENTS Group, DOSPEL oraz MPM (marka Haus&Luft) 
– str. 4–11.
 
Dział „Technologie i produkty” zawiera cenne porady związane m.in. z zastosowaniem 
zdrowych produktów do wykańczania ścian wewnętrznych, z prawidłowym 
zaizolowaniem poddasza wełną mineralną czy też ze skuteczną wentylacją garażu, 
wyborem okien dachowych i narzędzi dla fachowców – str. 12–24. 
W końcówce numeru znajdują się informacje z „Życia Grupy PSB” dotyczące 
inwestycji, jakie udało się parterom PSB zrealizować w tym trudnym okresie. 
Sieć Grupy PSB powiększyła się o 8 marketów Mrówka i o 1 placówkę PSB Profi 
– str. 25–27.
						
							