Dynamika sprzedaży oraz trendy zmian cen materiałów budowlanych po 4 miesiącach 2024 r.

czerwiec 2024

Przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) ze sprzedaży materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu po czterech miesiącach 2024 r. były o 16% wyższe w stosunku do analogicznego okresu 2023 r., przy 3% spadku cen materiałów.

Utrzymuje się kolejny miesiąc tendencja wzrostowa sprzedaży w grupach asortymentowych związanych ze wznoszeniem domów. Sprzedaż wzrosła aż w 19 grupach towarowych, a największy wzrost miał miejsce w kategoriach: wykończenia (+61%), izolacje wodochronne (+50%), ściany, kominy (+46%) oraz cement i wapno (+34%). Pozostałe grupy ze wzrostem to: ogród i hobby (+30%), motoryzacja (+22%), otoczenie domu (+20%), farby, lakiery (+18%), wyposażenie, AGD oraz chemia budowlana (po +14%), instalacje, ogrzewanie, narzędzia, dekoracje oraz płyty OSB, drewno (po +11%), oświetlenie, elektryka i stolarka (po +10%), dachy, rynny (+9%), izolacje termiczne oraz sucha zabudowa (po +5%). Jednocześnie spadek sprzedaży wystąpił tylko w kategorii płytki, łazienki, kuchnie (-12%).

W zakresie cen, odnotowano wzrost tylko w 3 grupach towarowych, z największym wzrostem w cemencie, wapnie (+8%) oraz o 4% wzrosły ceny farb, lakierów, a o 1% chemii budowlanej. Tymczasem, spadki cen miały miejsce w 17 kategoriach. Do 1% spadły ceny w grupach: motoryzacja, stolarka i wyposażenie, AGD. Dalej w kolejności plasowały się: płytki, łazienki, kuchnie (-1%), dekoracje, instalacje, ogrzewanie i narzędzia (po -2%), izolacje wodochronne (-3%), ogród i hobby, oświetlenie, elektryka (po -4%), otoczenie domu (-5%), ściany, kominy (-6%), wykończenia, sucha zabudowa i izolacje termiczne (po -7%) oraz dachy, rynny (-8%). A największy spadek cen wystąpił w płytach OSB i drewnie (-21%).

(mms)

Poprzedni

PROCUT – PRECYZYJNE ROZWIĄZANIA w konstrukcjach drewnianych

PROCUT – PRECYZYJNE ROZWIĄZANIA w konstrukcjach drewnianych
Następny
Stwórz dom jak ze snów z DULUX AMBIANCE CERAMIC

Stwórz dom jak ze snów z DULUX AMBIANCE CERAMIC

123