Przychody Grupy PSB w I półroczu 2018

lipiec 2018
PSB

Łączne przychody ze sprzedaży materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu w sieci PSB (niemal 400 firm) w I półroczu 2018 wyniosły 3,2 mld zł i były o 13% wyższe niż przed rokiem. To efekt wzrostu sprzedaży wolumenowej, podwyżek cen oraz większej ilości placówek. Przeciętny partner PSB zwiększył sprzedaż o 8,5% na tej samej powierzchni handlowej, którą dysponował przed rokiem, w tym przeciętna Mrówka zwiększyła przychody o 8,8%, skład budowlany o 7%, zaś Profi o 13,2%.
Z kolei przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) w omawianym okresie przekroczyły 1,4 mld zł i były wyższe o 12%.

Przychody partnerów i centrali Grupy PSB w latach 2016–2018
Dynamika sprzedazy i cen Grupy PSB (centrali) w grupach asortymentowych – 6 miesiecy 2018 do 6 miesiecy 2017

Dynamika sprzedaży oraz zmian cen w grupach asortymentowych

Łączny popyt za 6 miesięcy 2018 r., w stosunku do analogicznego okresu 2017 r., był wyższy w 18 grupach towarowych (spośród 20). Najbardziej wzrósł popyt na płyty OSB (+30%), izolacje termiczne (+24%), ściany, kominy (+23%) oraz wyposażenie, AGD (+21%). Wzrost od 10 do 20% odnotowały grupy: instalacje, ogrzewanie; ogród, hobby; narzędzia; farby, lakiery; oświetlenie, elektryka oraz chemia budowlana. Do 10% wzrosły: dekoracje; płytki, łazienki, kuchnie; dachy, rynny; wykończenia; izolacje wodochronne; sucha zabudowa; cement, wapno oraz stolarka. Minimalnie spadła sprzedaż w grupach: otoczenie domu (–1%) oraz motoryzacja (–2%).
Ceny materiałów dla budownictwa oraz do domu i ogrodu w ciągu 6 miesięcy 2018 r., w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r., wzrosły również w 18 grupach towarowych. Największą dynamikę odnotowały płyty OSB (+35,6%), izolacje termiczne (+11,2%) oraz ściany, kominy (+10,9%). Od 2 do 6% wzrosły ceny w grupach: otoczenie domu; cement, wapno; izolacje wodochronne; farby, lakiery; narzędzia; dachy, rynny; chemia budowlana; wykończenia oraz instalacje, ogrzewanie. Ok. 1% wzrosły: stolarka; płytki, łazienki, kuchnie; wyposażenie, AGD; ogród, hobby; motoryzacja oraz sucha zabudowa. Minimalny spadek cen nastąpił w grupach: dekoracje (–0,1%) oraz oświetlenie, elektryka (–0,6%).

Poprzedni

VENTIKA NOWOŚCI serii KLIQ

VENTIKA NOWOŚCI serii KLIQ
Następny
Montaż drzwi zenętrznych – GŁOS FACHOWCA

Montaż drzwi zenętrznych – GŁOS FACHOWCA

123