Sprzedaż i ceny materiałów budowlanych w I półroczu 2019 r.

lipiec 2019
Grupa PSB

Przychody Grupy PSB (centrali) ze sprzedaży materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu po sześciu miesiącach 2019 r. były wyższe o 13% od osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego, w tym efekt wzrostu cen stanowił 4,1%.

Łączna sprzedaż Grupy PSB za 6 miesięcy 2019 r., w stosunku do analogicznego okresu 2018 r., była wyższa w 19 grupach towarowych: otoczenie domu (+30%), ściany, kominy (+27%), ogród, hobby (+26%), motoryzacja (+19%), narzędzia (+16%), sucha zabudowa (+16%), farby, lakiery (+14%), cement, wapno (+14%), chemia budowlana (+13%), stolarka (+12%), wyposażenie, AGD (+11%), oświetlenie, elektryka (+11%), instalacje, ogrzewanie (+11%), płytki, łazienki, kuchnie (+9%), dekoracje (+7%), wykończenia (+6%), płyty OSB (+5%), izolacje wodochronne (+4%) oraz dachy, rynny (+1%). Spadek sprzedaży nastąpił tylko w grupie izolacje termiczne (–0,2%).

W okresie od stycznia do czerwca 2019 r. w porównaniu do analogicznego okresu 2018 r. ceny wzrosły we wszystkich grupach towarowych: ściany, kominy (+18,4%), cement, wapno (+9,4%), otoczenie domu (+6,5%), izolacje wodochronne (+4,9%), chemia budowlana (+4,3%), farby, lakiery (+4,3%), sucha zabudowa (+4,2%), dachy, rynny (+3,8%), wykończenia (+3,7%), stolarka (+3,5%), płyty OSB (+3,1%), instalacje, ogrzewanie (+3,1%), ogród, hobby (+2,6%), płytki, łazienki, kuchnie (+2,1%), motoryzacja (+2,0%), narzędzia (+1,7%), izolacje termiczne (+1,6%), wyposażenie, AGD (+1,6%), dekoracje (+1,3%) oraz oświetlenie, elektryka (+0,6%). 

(mms)

Poprzedni

Wkrętarka udarowa TRYTON 20V

Wkrętarka udarowa TRYTON 20V
Następny
Zanim taras zachwyci użytkowników…

Zanim taras zachwyci użytkowników…