COLOR EXPERT NEO – Gwarancja Wyników i Spokoju dla Detalisty

Październik 2025

Rozmawiamy z  Nikolaiem Joerß – Prezesem Ciret Sp. z  o.o., należącej do Storch-Ciret Group, o tym, dlaczego system ekspozycyjny Color Expert NEO, który już z powodzeniem funkcjonuje w wielu sklepach PSB, jest idealną odpowiedzią na codzienne wyzwania właścicieli sklepów.

GŁOS PSB: Nowy koncept Color Expert zadomowił się w  kilkudziesięciu sklepach sieci PSB. Jakie wnioski płyną z tej współpracy i jak Pana zdaniem, system ten odpowiada na wyzwania, z jakimi na co dzień mierzą się detaliści, takie jak bałagan na półce czy problemy jakościowe? 

Nikolai Joerß: Nasze podejście koncentruje się na potrzebach naszych partnerów i konsumentów końcowych. Wiemy, że nasi klienci dążą do spokoju, stabilnej marży oraz wyróżnienia na tle konkurencji. Z  drugiej strony, duża część klientów końcowych twierdzi, że ich ostatnie zakupy w  sklepach DIY były skomplikowane i  trudne. Kluczowe jest, by zapewnić doskonałe doświadczenie zakupowe. Dlatego zastąpiliśmy tradycyjne podejście PoS (Punkt Sprzedaży) podejściem PoP (Punkt Zakupu). Obecnie to konsument końcowy podejmuje decyzje w sklepie. Jeśli nie znajdzie tego, czego szuka, 20% klientów opuszcza sklep bez dokonania zakupu. Koncept Color Expert został stworzony, aby temu zapobiec.

GŁOS PSB: Jak konkretnie koncept Color Expert eliminuje ten „bałagan” i zapewnia „spokój” właścicielom? 

Nikolai Joerß: Nasi partnerzy, u których nasz koncept już funkcjonuje są zgodni, że jest on logiczny i intuicyjny. Cały system ekspozycyjny zapewnia klientowi bezpieczeństwo i samodzielność zakupów, dzięki czemu odciąża personel w sklepie, gdyż nie musi udzielać porad. Tę orientację zapewniamy dzięki pionowym bannerom i  oznaczeniom kolorystycznym które sprawiają, że klient jest kierowany do właściwego obszaru zastosowania, nawet w wąskich alejkach. Układ regałów odpowiada etapom pracy. Ta logiczna sekwencja zwiększa prawdopodobieństwo dodatkowych zakupów, ponieważ klient widzi, których produktów jeszcze mu brakuje. 

GŁOS PSB: Jak system zapobiega złym wyborom i problemom jakościowym, skoro na półce jest tak wiele rodzajów pędzli i wałków? 

Nikolai Joerß: Odpowiednie narzędzie jest kluczem do sukcesu i  do profesjonalnych wyników. Wiele błędów wynika z  tego, że klient wybiera narzędzie o  wysokiej jakości, ale przeznaczone do niewłaściwej powierzchni. Dlatego skupiamy się na nakierowaniu klienta na dobór narzędzia do właściwego podłoża. Klient wie, jaki materiał (farba, lakier) będzie używał, jaką ma powierzchnię (gładką ścianę, tynk) i jakiej jakości efektu oczekuje. Ułatwiamy wybór poprzez poziomy podział produktów na powierzchnię oraz pionowy ze względu na jakość, gdzie znajdzie produkty w  sekcjach GOOD, BETTER, BEST. Inteligentne opakowania produktów zawierają zdjęcia, czytelne ikony powierzchni, ikony materiału malarskiego oraz ikony Xpert, które w prosty i przystępny sposób komunikują cechy produktu. W  przypadku niektórych produktów, kody QR kierują do filmików instruktażowych.

GŁOS PSB: Jakie korzyści czerpią detaliści, którzy już wdrożyli nowy koncept Color Expert? 

Nikolai Joerß: Nasi klienci potwierdzają, że po wprowadzeniu naszego rozwiązania, ich sklepy zyskały lojalność i  powracających klientów. Klienci B2B wybierają koncepcje, które są w stanie łatwo zrozumieć i które po prostu dają rezultaty. Ko

Poprzedni

SPRZEDAŻ I CENY MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH PO 9 MIESIĄCACH 2025 ROKU

SPRZEDAŻ I CENY MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH PO 9 MIESIĄCACH 2025 ROKU
Następny
Potwierdzona jakość i niezawodność od 35 lat

Potwierdzona jakość i niezawodność od 35 lat