W okresie od stycznia do czerwca 2025 roku Grupa PSB Handel S.A. odnotowała 4-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży materiałów budowlanych oraz artykułów do domu i ogrodu w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wzrost ten nastąpił mimo niewielkiego, średniego spadku cen towarów, który wyniósł 0,8%.
Dynamika sprzedaży – wzrost w większości grup asortymentowych
Spośród 20 analizowanych grup towarowych, wzrost sprzedaży odnotowano w 13 kategoriach. Największą dynamikę wykazały: płyty OSB, drewno (+19%), izolacje termiczne(+13%) oraz sucha zabudowa (+10%). Kolejne wzrosty wystąpiły w grupach: instalacje, ogrzewanie, chemia budowlana i ściany, kominy (po +7%), ogród, hobby (+5%), stolarka, dekoracje i otoczenie domu (po +4%), motoryzacja i narzędzia (po +3%) oraz oświetlenie, elektryka (+2%). Na tym samym poziomie z zeszłego roku utrzymała się sprzedaż w kategorii farby, lakiery. Spadek sprzedaży wystąpił w 6 grupach: dachy, rynny oraz płytki, łazienki, kuchnie (po -1%), cement, wapno (-2%), wyposażenie, AGD (-3%) oraz wykończenia (-4%). Największy spadek zanotowano w kategorii izolacje wodochronne, gdzie sprzedaż zmniejszyła się o 8%.
Ceny materiałów – nieznaczna korekta w dół
W pierwszym półroczu 2025 r. wzrost cen odnotowano jedynie w czterech grupach. Największe podwyżki objęły płyty OSB, drewna (+5%), następnie grupy: otoczenie domu (+3%), cement, wapno (+2%) oraz farby, lakiery (+1%). Ceny pozostały bez zmian w grupach: ściany, kominy, stolarka, chemia budowlana, ogród, hobby, instalacje, ogrzewanie oraz motoryzacja. Z kolei w 10 grupach nastąpiły obniżki. Spadek na poziomie około 1% dotyczył kategorii: płytki, łazienki, kuchnie, dekoracje, wyposażenie, AGD oraz narzędzia. Większe spadki wystąpiły w grupach: dachy, rynny (-2%), izolacji wodochronnych, oświetlenia, elektryki i wykończenia (po -3%). Najwyższą obniżkę cen – o 4% – odnotowano w przypadku: suchej zabudowy oraz izolacji termicznych.
(mms)