Popyt i ceny materiałów budowlanych w ciągu III kwartałów 2018 r.

grudzień 2018
Grupa PSB
Przychody partnerów i centrali Grupy PSB w latach 2016–2018

WYNIKI ZE SPRZEDAŻY MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH

W ciągu III kwartałów 2018 r. łączne przychody ze sprzedaży materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu w sieci PSB wyniosły ponad 5 mld zł i były o 10% wyższe w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
To efekt wzrostu sprzedaży wolumenowej, podwyżek cen oraz większej ilości placówek. Przeciętny partner PSB zwiększył sprzedaż o 9% na tej samej powierzchni handlowej, którą dysponował przed rokiem, w tym przeciętna Mrówka zwiększyła przychody o 6,6%, skład budowlany o 8,4%, zaś Profi aż o 15,9%. Z kolei przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) w omawianym okresie przekroczyły pułap ponad 2 mld zł i były wyższe o 12%.

Dynamika sprzedazy i cen Grupy PSB (centrali) w grupach asortymentowych – 9 miesiecy 2018 do 9 miesiecy 2017

DYNAMIKA SPRZEDAŻY ORAZ ZMIAN CEN W GRUPACH ASORTYMENTOWYCH

Łączny popyt za III kwartały 2018 r., w stosunku do analogicznego okresu 2017 r., był wyższy w 17 grupach towarowych (spośród 20). Najbardziej przyrost w ujęciu wartościowym odnotowały płyty OSB (+35%), ściany, kominy (+26%) oraz wyposażenie, AGD (+20%). Wzrost od 10 do 20% odnotowały grupy: izolacje termiczne; ogród, hobby; instalacje, ogrzewanie; narzędzia; farby, lakiery. Do 10% wzrosły: sucha zabudowa; dekoracje; otoczenie domu; cement, wapno; dachy, rynny oraz izolacje wodochronne. Minimalnie spadła sprzedaż w grupach: wykończenia (–0,2%), stolarka (–1%) oraz motoryzacja (–2%).
Ceny materiałów w ciągu 9 miesięcy 2018 r., w porównaniu do 2017 r., wzrosły w 19 grupach towarowych. Największą dynamikę odnotowały płyty OSB (+33%), ściany, kominy (+12%) oraz izolacje termiczne (+10%). Od 2 do 7% wzrosły ceny w grupach: otoczenie domu; cement, wapno; farby, lakiery; izolacje wodochronne; dachy, rynny; chemia budowlana; narzędzia; wykończenia; instalacje, ogrzewanie; stolarka oraz motoryzacja. Ok. 1% wzrosły: wyposażenie, AGD; sucha zabudowa; ogród, hobby; płytki, łazienki, kuchnie oraz dekoracje. Minimalny spadek cen nastąpił tylko w grupie oświetlenie, elektryka (–0,4%).

(mms)

Poprzedni

Szara gospodarka w budownictwie* rośnie szybciej, niż sam sektor

Szara gospodarka w budownictwie* rośnie szybciej, niż sam sektor
Następny
TYTAN - masy polimerowo-bitumiczne - EVOMER

TYTAN - masy polimerowo-bitumiczne - EVOMER