Popyt i ceny materiałów budowlanych w ciągu III kwartałów 2021 r.

listopad 2021
PSB

PRZYCHODY SIECI PSB

Przychody partnerów PSB ze sprzedaży materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu w ciągu III kwartałów 2021 wyniosły 6,6 mld zł i były o 16% wyższe niż przed rokiem. Przeciętny partner Grupy zwiększył swoją sprzedaż o niemal 15%. W handlu hurtowym nastąpił wzrost o 17%, zaś w kanale detalicznym zanotowano wzrost o 10%.
W styczniu i w lutym nastąpił wzrost popytu tylko w nowoczesnym kanale dystrybucji (sklepy PSB Mrówka). Natomiast od marca wystąpiła dodatnia dynamika sprzedaży w obu kanałach, przy czym w hurcie jest znacząco wyższa niż w detalu. Główną składową dodatnich dynamik (obok popytu) jest inflacja. Ceny produktów detalicznych wzrosły średnio o prawie 8%, zaś hurtowych o 12%.

DYNAMIKA SPRZEDAŻY ORAZ CEN (CENTRALI PSB) W GRUPACH ASORTYMENTOWYCH

Przychody Grupy PSB Handel SA (centrali) w omawianym okresie wyniosły 2,9 mln zł i były wyższe o 16%, w tym efekt wzrostu cen stanowił prawie 10%. Największą dynamikę wzrostu sprzedaży odnotowały produkty z grupy: płyty OSB (+45%), dekoracje (+28%), motoryzacja (+28%), oświetlenie, elektryka (+26%), ogród i hobby (+24%), izolacje termiczne (+24%), narzędzia (+23%), płytki, łazienki, kuchnie (+22%) oraz sucha zabudowa (+21%). Wzrost od 10 do 20% nastąpił w grupach: instalacje, ogrzewanie (+17%), dachy, rynny (+17%),

otoczenie domu (+14%), wyposażenie, AGD (+13%), wykończenia (+12%) oraz stolarka (+11%). Do 10% wzrosła sprzedaż w asortymencie: ściany, kominy (+9%), farby, lakiery (+5%), chemia budowlana (+5%) oraz izolacje wodochronne (+5%). Spadek nastąpił tylko w grupie cement, wapno (–3%). Największą dynamikę wzrostu cen odnotowany płyty OSB (+54%). W kolejnych grupach wzrosty były też dwucyfrowe: sucha zabudowa (+25%), izolacje termiczne (+25%), dachy, rynny (+12%) oraz instalacje, ogrzewanie (+10%). Do 10% wzrosły ceny w asortymencie: oświetlenia, elektryka (+8,8%), narzędzia (+6,7%), ogród i hobby (+6,5%), izolacje wodochronne (+6,2%), wykończenia (+5,8%), płytki, łazienki, kuchnie (+5,4%), otoczenie domu (+5,3%), stolarka (+5,3%), wyposażenie, AGD (+4,9%), cement, wapno (+4,8%), motoryzacja (+4,6%), chemia budowlana (+4,6%), farby, lakiery (+3,9%) oraz dekoracje (+2,7%). Spadek cen nastąpił tylko w grupie ściany, kominy (–0,5%). 

(mms)

Poprzedni

Komfortowe i ekonomiczne wpusty łazienkowe KESSEL

Komfortowe i ekonomiczne wpusty łazienkowe KESSEL
Następny
FAKRO – sukces rodzimej polskiej firmy na rynku globalnym

FAKRO – sukces rodzimej polskiej firmy na rynku globalnym