Funkcjonalny i ciepły garaż w bryle domu

Firma Hörmann od lat systematycznie wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania o coraz wyższej efektywności energetycznej. Ciągłe techniczne doskonalenie produktów, w tym także bram garażowych, idzie w parze z poszerzaniem oferty wzorniczej i jeszcze większą dbałością o design.

Funkcjonalny i ciepły garaż w bryle domu
HORMANN - brama garażowa

ENERGOOSZCZĘDNE BRAMY GARAŻOWE

Największą popularnością cieszą się dobrze ocieplone segmentowe bramy garażowe LPU 42. Zbudowane ze stalowych segmentów o grubości 42 mm, szczelnie wypełnionych pianką poliuretanową, doskonale sprawdzają się w garażach umieszczonych w bryle domu, chroniąc garaż i dom przed ucieczką ciepła. W ostatnim czasie firma Hörmann rozszerzyła jednak swoją ofertę, dobrze izolowanych termicznie bram garażowych i bardziej wymagającym inwestorom, którzy z różnych względów chcą utrzymać stałą, wyższą temperaturę powietrza w garażu proponuje jeszcze cieplejsze bramy – LPU 67 Thermo. Te bramy, zbudowane z segmentów o grubości 67 mm z przegrodą termiczną, wyraźnie ograniczają straty ciepła do jakich może dochodzić przez powierzchnię bramy.
Brama LPU 67 Thermo nagrodzona została Złotym Medalem MTP targów BUDMA 2018.

GRUBA, SZCZELNA – ZNACZY CIEPŁA

Warto podkreślić, że grubość segmentów bramy LPU 67 Thermo, podobnie jak przyczyną zwiększonych strat ciepła. ThermoFrame składa się z wytrzymałej ramy z tworzywa sztucznego oraz dodatkowych uszczelek wargowych stykających się z płytą bramy na trzech krawędziach – po bokach i w jej górnej części. Brama LPU 42, której współczynnik przenikania ciepła jest i tak niski, z taką ościeżnicą zwiększa swoje właściwości termoizolacyjne nawet o 15%, a brama LPU 67 Themo o 10%

Budowa segmentu bramy LPU 67 Thermo 1. Rozdzielone termicznie panele o grubości 67 mm. 2. Zabezpieczenie przez przytrzaśnięciem palców. 3. Potrójne wzmocnienie z blachy w obszarze mocowania okuć. 4. Podwójna uszczelka wargowa na łączeniach segmentów.
Budowa segmentu bramy LPU 67 Thermo 1. Rozdzielone termicznie panele o grubości 67 mm. 2. Zabezpieczenie przez przytrzaśnięciem palców. 3. Potrójne wzmocnienie z blachy w obszarze mocowania okuć. 4. Podwójna uszczelka wargowa na łączeniach segmentów.

OŚCIEŻNICA THERMOFRAME TO WIĘCEJ CIEPŁA W GARAŻU I DOMU

Oferowany przez firmę Hörmann system mocowania ościeżnicy Thermo- Frame sprawia, że zostaje ona oddzielona od ściany/muru specjalną przegrodą termiczną, a elementy konstrukcyjne bramy nie stykają się z nią bezpośrednio. To minimalizuje powstawanie mostków cieplnych, będących główną ThermoFrame składa się z wytrzymałej ramy z tworzywa sztucznego oraz dodatkowych uszczelek wargowych stykających się z płytą bramy na trzech krawędziach – po bokach i w jej górnej części. Brama LPU 42, której współczynnik przenikania ciepła jest i tak niski, z taką ościeżnicą zwiększa swoje właściwości termoizolacyjne nawet o 15%, a brama LPU 67 Themo o 10%

SYSTEM AUTOMATYCZNEJ WENTYLACJI

Ciepły i wyposażony w grubą i szczelną bramę garaż wymaga optymalnego wietrzenia. To ochrona m.in. przed powstawaniem pleśni. O konieczności wentylowania garażu mówią też przepisy budowlane. Skuteczną wentylację przy minimalnych stratach ciepła zapewnić może system automatycznej wentylacji garażu firmy Hörmann.

Po co wentylacja w garażu  
Powszechne dążenie do energooszczędności sprawia, że budujemy coraz cieplejsze domy. Coraz lepiej izolowane są także przylegające do nich garaże.

Jak to działa
Wietrzenie w takim garażu odbywa się przy zamkniętej bramie, poprzez uchylenie jedynie jej najwyższego segmentu, co umożliwiają umieszczone na nim składane obejmy rolek. Najniższy segment pozostaje na posadzce, dzięki czemu do garażu nie przedostają się śmieci, liście czy mniejsze zwierzęta.

Inteligentny system czujników
Na automatyczne uchylanie bramy przy określonej wilgotności powietrza w garażu, pozwala specjalny wewnętrzny czujnik klimatyczny, który kontroluje jej poziom i reguluje prawidłową wentylację. Gdy wilgoci w powietrzu jest za dużo, górny segment bramy automatycznie uchyla się, a po uregulowaniu jej poziomu wraca do pozycji zamkniętej. Dla zapewnienia właściwej eksploatacji można też ustalić zakres temperatur, przy których brama się nie otwiera i zapobiec np. ryzyku wychłodzenia garażu zimą. Można także określić maksymalny czas wietrzenia i porę dnia, w której się ono odbywa. Jeżeli dodatkowo zastosujemy czujnik zewnętrzny do monitorowania poziomu wilgotności powietrza poza garażem, będziemy mieli pewność, że górny segment nie uchyli się, gdy wilgotność na zewnątrz będzie większa niż ta w garażu, czyli np. w deszczowy dzień.

W garażach o grubych i szczelnych bramach warto zainstalować system automatycznej wentylacji. Wietrzenie odbywa się poprzez uchylenie najwyższego segmentu bramy.
W garażach o grubych i szczelnych bramach warto zainstalować system automatycznej wentylacji. Wietrzenie odbywa się poprzez uchylenie najwyższego segmentu bramy.
Wewnętrzny czujnik klimatyczny oraz dodatkowy czujnik zewnętrzny tworzą inteligentny system, który w każdych warunkach pogodowych zapewni optymalny klimat wewnątrz garażu.
Wewnętrzny czujnik klimatyczny oraz dodatkowy czujnik zewnętrzny tworzą inteligentny system, który w każdych warunkach pogodowych zapewni optymalny klimat wewnątrz garażu.

System automatycznej wentylacji – zastosowanie
System automatycznej wentylacji garażu to wyposażenie dodatkowe, które zastosować można w bramach segmentowych firmy Hörmann LPU 42 i LPU 67 Thermo, wyposażonych w napęd SupraMatic serii 2/3 lub ProMatic serii 3 najnowszej generacji. Zestaw do wentylacji można także zainstalować w już zamontowanych bramach segmentowych Hörmann.

NOWOCZESNE WZORNICTWO

Atutem bram garażowych marki Hörmann jest nie tylko ich energooszczędność, ale także ciekawe, nowoczesne wzornictwo. Firma oferuje je w kilku rodzajach przetłoczeń i z rozmaitymi rodzajami powierzchni. Poszukującym garażowych bram segmentowych o wyrafinowanej estetyce proponuje teraz bramy LPU 42 z powierzchnią Duragrain. To nowa seria bram o ciekawych wzorach powlekanych bardzo trwałym lakierem ochronnym. Dzięki wykorzystaniu specjalnej technologii, pozwalającej na odwzorowanie faktury każdego materiału, powierzchnia ta może imitować np. beton, postarzałą stal, bambus czy drewno tekowe. W sumie producent oferuje aż 24 rodzaje powierzchni Duragrain, co pozwoli na harmonijne wkomponowanie bramy nawet w bardzo nietypową elewację.

24 rodzaje powierzchni Duragrain
24 rodzaje powierzchni Duragrain


FACHOWY MONTAŻ I PROFESJONALNY SERWIS

Jednak bramy garażowe o najlepszych nawet parametrach technicznych i najwyższych walorach estetycznych – nie wystarczą. Równie ważny jak dobry produkt jest bowiem fachowy montaż.
Inwestorzy, dla których ważna jest wysoka izolacyjność cieplna powinni zdawać sobie sprawę, że podane przez producenta wartości tych parametrów dotyczą tylko produktów poprawnie zamontowanych. Te niewłaściwie zamontowane nie będą spełniały oczekiwań ani pod względem walorów technicznych, ani codziennego funkcjonowania. Na przykład: błędnie wykonane pomiary ustawienia prowadnic mogą być przyczyną blokowania się bramy.
Równie ważne dla komfortowego korzystania z bramy są regularne przeglądy serwisowe.

Inwestorom szukającym bram o wyrafinowanej estetyce firma Hörmann proponuje teraz bramy LPU 42 z powierzchnią Duragrain
Inwestorom szukającym bram o wyrafinowanej estetyce firma Hörmann proponuje teraz bramy LPU 42 z powierzchnią Duragrain

JAKĄ BRAMĘ WYBRAĆ DO GARAŻU W BRYLE BUDYNKU?

Michał Simon, dyrektor sprzedaży Hörmann Polska sp. z o.o.

Garaż w bryle budynku potrzebuje nie tylko dobrej izolacji przylegających do części mieszkalnej ścian i sufitu oraz ciepłych drzwi łączących go z domem, ale także odpowiedniej bramy. Powinniśmy bowiem ograniczyć straty ciepła, do jakich dochodzi przez jej powierzchnię. Najlepiej sprawdzi się bardzo dobrze izolowana termicznie brama zbudowana z segmentów o grubości 67 mm z przegrodą termiczną i wyposażona w podwójne uszczelki wargowe na ich łączeniach oraz w podwójną uszczelkę progową. Jej współczynnik przenikania ciepła może wynieść nawet 1,0 W/(m2K).
Jeśli jednak chcemy, by izolacyjność cieplna bramy była jeszcze wyższa, możemy podczas montażu zabezpieczyć jej połączenie z murem, do którego jest mocowana. Dobrym rozwiązaniem będzie tu specjalny profil z tworzywa sztucznego oraz dodatkowe uszczelki na obwodzie bramy. Taki zestaw prawie do minimum ograniczy powstawanie mostków termicznych, jakie tworzą się pomiędzy ścianą garażu a ościeżnicą i nawet do 10% może poprawić izolacyjność cieplną bramy. Dodatkowo straty ciepła zminimalizować może także szybki napęd.

Artykuł pochodzi z
Głos PSB

Czy artykuł był przydatny?

Dziękujemy. Podziel się swoją opinią.

Czy możesz zaznaczyć kim jesteś?

Dziękujemy za Twoją opinię.

 
Artykuł powstał przy współpracy Hörmann Polska sp. z o.o. Hörmann Polska sp. z o.o.