ODPOWIEDZIALNY BIZNES – CO TO DZISIAJ OZNACZA?

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ 

Zrównoważony rozwój staje się obecnie wspólnym mianownikiem wielu innowacji. Firma Ciret to przede wszystkim producent z dwoma własnymi zakładami produkcyjnymi w Europie i z nową fabryką w Chinach. Skala naszej działalności sprawia, że jesteśmy numerem jeden w Europie w branży narzędzi malarskich. Zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności, jaka się z tym wiąże. W ciągu najbliższych dziesięciu lat zmodernizujemy cały nasz park maszynowy, aby zużywać mniej surowców i energii oraz emitować mniej CO2. Jest to niezbędny krok, jeśli chcemy nadal istnieć za 100 lat. Co zrobić, gdy surowców jest coraz mniej? Znaleźć sposób, aby zużywać ich mniej. Mając to na uwadze, intensywnie inwestujemy w nowe maszyny. Chcemy stać się liderem na rynku zrównoważonych narzędzi malarskich.

 Nasze cele to: mniejsze zużycie energii, mniejsze zużycie plastiku i mniej odpadów. Plusze naszych wałków są wykonane z mikrowłókien pochodzących z recyklingu, rączki i kuwety malarskie wykonane są z procyclenu, innowacyjnego materiału recyclingowego. Inwestujemy również w panele fotowoltaiczne do produkcji własnej energii. Już teraz 100% energii, którą wykorzystują nasze maszyny to energia własna. Niedawno obchodziliśmy 125-lecie istnienia. Chcemy tu być za 100 lat, więc zmiana mentalności jest konieczna, nie tylko dla środowiska, ale także dla naszej firmy. Jeśli energia i surowce stają się coraz droższe, najlepiej upewnić się, że są one w jak największym stopniu przetwarzane i wykorzystane. Ekonomia surowców staje się w dzisiejszych czasach oczywistością. 

WYMIAR SPOŁECZNY 

Ciret to firma rodzinna. Dobrostan naszych pracowników jest dla nas ważny. Latem 2021 roku otworzyliśmy nowy zakład produkcyjny w TangXi w Chinach. To nowoczesna fabryka produkująca dziennie 90 tys. pędzli oraz 100 tys. wałków malarskich i akcesoriów. W produkcję 3 tys. różnych produktów zaangażowanych jest ponad 270 pracowników. Bardzo poważnie podchodzimy do odpowiedzialności społecznej: pracownikom zapewniliśmy różnorodne możliwości dalszego kształcenia, bezpłatną stołówkę pracowniczą i opiekę nad dziećmi. Kolejny przykład: w zakładzie produkcyjnym w Czechach mamy około 100 pracowników z Ukrainy. Krótko po rozpoczęciu wojny, kierownik fabryki zorganizował transport i zakwaterowanie dla ich rodzin. Nie był to chwyt marketingowy, ale bezpośredni problem naszych pracowników, który stał się również naszym problemem. Jeśli dobrze i odpowiedzialnie traktujesz ludzi, będą oni traktować twój biznes równie dobrze.

TRAFIONE DECYZJE KONSUMENCKIE 

Podchodzimy odpowiedzialnie również do biznesów naszych Partnerów. Z badań wynika, że więcej niż połowa konsumentów uważa swoje ostatnie zakupy DIY za skomplikowanie i trudne. Chcemy ułatwić im ten proces, dlatego zaprojektowaliśmy nową koncepcję prezentacji produktów Color Expert na regałach w sklepach naszych Klientów. Punktem wyjścia była właśnie perspektywa Klienta końcowego, który nie do końca rozumiał nasz asortyment. Ułatwiliśmy mu zadanie: klient nie musi już wczytywać się w często niezrozumiałe opisy z etykiet. Regał dzięki odpowiednim oznaczeniom, ułatwia podjęcie jak najlepszej decyzji zakupowej łatwo i szybko. Jest to szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, gdy coraz więcej użytkowników DIY decyduje się na samodzielny remont. Pomagając klientowi dobrać jak najlepsze narzędzie do wybranej farby, nie tylko odciążamy załogę w sklepie i wpływamy na jak najlepsze doznania konsumenckie, ale również zmniejszamy ilość wytwarzanych odpadów.

Artykuł pochodzi z
Głos PSB

Czy artykuł był przydatny?

Dziękujemy. Podziel się swoją opinią.

Czy możesz zaznaczyć kim jesteś?

Dziękujemy za Twoją opinię.

 
Artykuł powstał przy współpracy Ciret Sp. z o.o. Ciret Sp. z o.o.