Grupa PSB

Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku od 19 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 364 małe i średnie, rodzinne firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 412 składach budowlanych, w 260 marketach PSB-Mrówka oraz w 53 centrach handlowych PSB-Profi. W placówkach tych pracuje ok. 13 tysięcy osób.

Łączne przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB Handel S.A., na koniec 2016 r., osiągnęły pułap 5,7 mld zł (były wyższe o 9% w stosunku do 2015 r.). Przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrala) w 2016 r. przekroczyły poziom 2,2 mld zł i były najwyższe w dotychczasowej historii firmy. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14%, a w rynku hurtowym ponad 25%. Markę Grupy PSB zna dzisiaj ok. 46% Polaków, sieć sklepów PSB Mrówka 57%, a placówek PSB Profi 21%.

PSB-Mrówka

Od 15 lat Grupa PSB tworzy w miastach powiatowych nowoczesne sklepy samoobsługowe sektora "dom i ogród" pod nazwą "PSB-Mrówka". Ich celem jest uzupełnienie aktualnej oferty składów PSB o nowy asortyment, kupowany przede wszystkim przez klientów detalicznych, prosto z półek marketu. Sklepy te posiadają w ofercie od kilku do kilkunastu tysięcy pozycji asortymentowych.

Powstają też mniejsze sklepy detaliczne pod nazwą "Mini-Mrówka", o powierzchni 300-800 mkw., głównie w miejscowościach gminnych.

Obecnie działa 260 marketów PSB-Mrówka. Planowane są otwarcia kolejnych marketów.

PSB-Profi

W 2010 roku Grupa PSB rozpoczęła wdrażanie wieloletniego programu uruchomienia placówek PSB-Profi, dedykowanych przede wszystkim obsłudze firm budowlanych. W większości będą to istniejące hurtownie, których dotychczasowa infrastruktura majątkowa struktura organizacyjna i zarządzanie zostaną odpowiednio przekształcone i udoskonalone. Te działania mają na celu poprawę szeroko rozumianej obsługi firm budowlanych – stałych klientów PSB-Profi. 
Głównym asortymentem Profi są materiały, pochodzące od najbardziej znanych producentów w kraju. Najważniejszymi grupami towarowymi są: cement, wapno, materiały ścienne, izolacje wodochronne, pokrycia dachowe, rynny, termoizolacje, instalacje, chemia budowlana, stolarka, sucha zabudowa, sufity podwieszane, płytki ceramiczne, farby, materiały wykończeniowe, kostka brukowa, narzędzia i sprzęt budowlany oraz systemy oświetlenia.
Standardowa placówka PSB-Profi posiada następujące strefy:

  • sklep samoobsługowy (ujednolicone regały, system kasowy, strefy towarowe),
  • strefa obsługi klienta (rozmowy handlowe, wystawianie dokumentów),
  • magazyn,
  • strefa składowania towarów mogących zalegać na zewnątrz,
  • miejsce do kompletowania towarów, odbieranych przez klientów w terminie późniejszym,
  • parking,
  • ekspozycje wybranych technologii budowlanych.

Obecnie działają 53 placówki PSB-Profi.

Targi Grupy PSB

Od 15 lat, firma raz w roku organizuje wewnętrzne targi, wyłącznie dla składów PSB i dostawców Grupy PSB - bez udziału publiczności. Targi organizowane są w Centrum Targowym w Kielcach. W 2017 roku uczestniczyło w nich 365 partnerów - dostawców, prawie 370 placówek kupieckich (tworzących Grupę PSB składów, placówek PSB-Profi oraz sklepów PSB-Mrówka). Nad targowymi kontraktami pracowało łącznie niemal 5000 osób. W trakcie tych dwudniowych targów zawarto 14 900 kontraktów na kwotę 369 mln zł.

W 2016 roku Grupa PSB zorganizowała wewnętrzne II Jesienne Targi PSB dla partnerów z wybranymi dostawcami. Targi odbyły się w Ossie, na które przyjechało ponad 730 osób - przedstawiciele 56 największych dostawców PSB i 167 parterów Grupy. Na Targach partnerzy zawarli łącznie 2800 kontraktów o łącznej wartości 78,2 mln zł.

Wydawnictwa Grupy PSB

Co roku Grupa prowadzi szereg kampanii reklamowych i promocyjnych o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym. Od 2000 roku jest wydawcą pisma branżowego "Głos PSB", który (w nakładzie 26 tys. egzemplarzy) adresowany jest do stałych klientów w składach PSB (firm wykonawczych, osób budujących i remontujących) oraz do uczniów szkół budowlanych. A od 11 lat publikuje także "Barometr budownictwa" - comiesięczny raport dotyczący stanu budownictwa w kraju.

Poradnik Inwestora Budowlanego” zawieraszczegółowy opis jak wygląda budowa domu od strony zarządzania tym wielomiesięcznym procesem. Na kilkudziesięciu stronach przedstawiamy chronologię zadań, jakie musi wykonać inwestor. Zwracamy też uwagę na aspekty finansowe oraz współpracę z firmami wykonawczymi i pracownikami składów budowlanych (dostawy na budowę, płatności, przechowywanie).

Poradnik Budownictwa Energooszczędnego” wyjaśnia jakim wymogom odpowiada dom energooszczędny i pasywny. Zwracamy w nim uwagę na komfort i realne korzyści z podejścia ekologicznego oraz na najważniejsze aspekty związane z przyszłym użytkowaniem domu. Dużo miejsca poświęcamy aktualnym zasadom dofinansowania domów niskoenergetycznych, niezbędnym formalnościom oraz korzyściom wynikającym z możliwych dotacji.

Euro-Mat

W 1999 roku Grupa PSB, jako pierwsza sieć z Europy Środkowo-Wschodniej, została członkiem międzynarodowej sieci grup zakupowo-sprzedażowych Euro-Mat. To największa na naszym kontynencie federacja firm kupieckich branży budowlanej. W jej skład wchodzi 19 grup zakupowo-sprzedażowych z 18 krajów europejskich, których łączne przychody w 2016 roku wyniosły 34 mld euro. Razem sieci te posiadają ok. 8000 placówek handlowych i zatrudniają 115 tys. osób.

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu

Firma od wielu lat wspiera działania mające na celu rozwój lokalnej społeczności. Do najważniejszych działań o charakterze charytatywnym i filantropijnym należą m.in.: pomoc finansowa i materialna dla placówek edukacyjnych, domów dziecka w Winiarach i Pacanowie, wspiera szpitale, fundacje m.in. Fundację Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religii w Zabrzu oraz stowarzyszenia i poszkodowane rodziny.
Jest  mecenat corocznego festiwalu muzycznego im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju, wsparcie Festiwalu Kultury Dziecięcej w Pacanowie.
Grupa PSB jest wydawcą albumu "Świętokrzyskie z Lotu Ptaka" oraz mecenasem wydania albumu "Ponidzie".

W ciągu 19 lat działalności Grupa PSB uzyskała szereg branżowych nagród i wyróżnień, z których najważniejsze to: Godło Promocyjne "Teraz Polska", Gazele Biznesu, Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich BUDMA, Złota Statuetka Lidera Polskiego Biznesu BCC, Medal Europejski BCC, tytuły "Filar Polskiej Gospodarki", "Dystrybutor Roku ", "Lider Regionu Świętokrzyskiego", Skrzydła 2012 - nagroda gospodarcza województwa świętokrzyskiego - za sieć sklepów PSB-Mrówka". W 2014 r. Grupa PSB S.A. otrzymała m.in. "Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP 2014" w kategorii "Ład korporacyjny i społeczna odpowiedzialność biznesu" oraz tytuł "Created in Poland Superbrands", „Perły Polskiej Gospodarki 2016” i „Laur Klienta 2016”.