Grupa PSB

Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełczu k./Buska-Zdroju, działa na rynku od 22 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Grupa zrzesza 412 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 298 składach budowlanych, w 340 PSB Mrówka oraz w 71 PSB Profi. W placówkach tych pracuje ok. 13 tysięcy osób.

Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych firm będących Partnerami Grupy PSB Handel S.A., w 2019 r. osiągnęły pułap 7,2 mld zł.

Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych firm będących partnerami Grupy PSB Handel S.A., w 2019 r. osiągnęły pułap 7,2 mld zł (były wyższe o 6% w stosunku do 2018 r.). Zaś przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) w 2019 r. przekroczyły poziom 2,97 mld zł i było 10% wyższe niż przed rokiem. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14%, a w rynku hurtowym ponad 25%. Markę Grupy PSB zna dzisiaj ok. 56% Polaków, sieć sklepów PSB Mrówka 70%, a placówek PSB Profi 31%.

Sklepy PSB Mrówka

Od kilku lat Grupa PSB tworzy w miastach powiatowych nowoczesne sklepy samoobsługowe sektora "dom i ogród" pod nazwą "PSB Mrówka". Ich celem jest uzupełnienie aktualnej oferty składów PSB o nowy asortyment, kupowany przede wszystkim przez klientów detalicznych, prosto z półek marketu. Sklepy te posiadają w ofercie od kilku do kilkunastu tysięcy pozycji asortymentowych.

Powstają też mniejsze sklepy detaliczne pod nazwą "Mini-Mrówka", o powierzchni 500-800 mkw., głównie w miejscowościach gminnych.

Placówki PSB Profi

Od dekady Grupa PSB realizuje program uruchomienia placówek PSB Profi, dedykowanych przede wszystkim obsłudze firm budowlanych. Przystosowane są do obsługi dowolnej inwestycji budowlanej niezależnie od skomplikowania technologicznego i logistycznego.

Placówki PSB Profi oferują niezbędne materiały do budowy i remontu domów. Posiadają w ofercie od kilkudziesięciu do kilkuset tys. pozycji asortymentowych, pochodzących od ponad 700 dostawców – renomowanych producentów materiałów budowlanych w Polsce. Do najpopularniejszych należą takie materiały jak: ścienne (pustaki, beton komórkowy), chemia budowlana, izolacje termiczne (wełny, styropiany), dachy, rynny, sucha zabudowa, płyty, OSB, izolacje wodochronne, kostka brukowa, drzwi, okna, bramy, ogrodzenia, narzędzia i elektronarzędzia, farby oraz instalacje. 

Obecnie działa 71 placówek PSB Profi.

Targi Grupy PSB

Od 19 lat, firma raz w roku organizuje wewnętrzne targi, wyłącznie dla partnerów PSB i dostawców Grupy PSB. W 2021 roku, ze względu na pandemię, największe targi branżowe Grupy PSB odbyły się w formie on-line. Podczas których partnerzy Grupy (składy budowlane, placówki PSB Profi oraz sklepy PSB Mrówka) nie ruszając się z biura zawarli kontrakty biznesowe o łącznej wartości 328 mln zł. Targi odbyły się 3-5 marca 2021 r. w których udział wzięło 237 wystawców oraz 373 partnerów PSB, którzy zarezerwowali 14,5 tys. wideospotkań i zawarli 13,8 tys. kontraktów.  

We wrześniu 2020 roku odbyły się 6 Jesienne Targi PSB, które ze względu na ograniczenia przeprowadzone zostały w formule on-line. Podczas dwóch dni targowych w wideorozmowach uczestniczyło ok. 1000 osób spośród 78 wystawców i 264 partnerów Grupy. Łącznie zawarto ponad 5000 kontraktów o łącznej wartości prawie 137 mln zł. 

W listopadzie 2020 r. odbyły się 3 Targi Ogród, również w formie on-line. W czasie dwóch dni targowych wystawiało się 56 dostawców z branży ogrodowej, a negocjacje prowadzili reprezentacji ponad 220 partnerów Grupy - łącznie 700 osób. Partnerzy zawarli ponad 3600 kontraktów na kwotę 65 mln zł. 

Innowacyjna formuła targów on-line okazała się ogromnym sukcesem.

Wydawnictwa Grupy PSB

Co roku Grupa prowadzi szereg kampanii reklamowych i promocyjnych o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym. Od 2001 roku jest wydawcą pisma branżowego "Głos PSB", który (w nakładzie 26 tys. egzemplarzy) adresowany jest do stałych klientów w składach PSB (firm wykonawczych, osób budujących i remontujących) oraz do uczniów szkół budowlanych. 

Wydawany od 2013 r., w nakładzie 46 tys. egz., kwartalnik „M jak Mrówka” dostępny jest w marketach PSB Mrówka. Celem czasopisma jest inspirowanie i doradztwo związane z remontami i utrzymaniem posesji.

A od ponad dekady publikuje także "Barometr budownictwa" - comiesięczny raport dotyczący stanu budownictwa w kraju.

Euro-Mat

W 1999 roku Grupa PSB, jako pierwsza sieć z Europy Środkowo-Wschodniej, została członkiem międzynarodowej sieci grup zakupowo-sprzedażowych Euro-Mat. To największa na naszym kontynencie federacja firm kupieckich branży budowlanej. W jej skład wchodzi 19 grup zakupowo-sprzedażowych z 17 krajów europejskich, których łączne przychody w 2018 roku wyniosły ponad 21 mld euro. Razem sieci te posiadają ok. 6800 placówek handlowych i zatrudniają 81 tys. osób.

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu

Firma od wielu lat wspiera działania mające na celu rozwój lokalnej społeczności. Do najważniejszych działań o charakterze charytatywnym i filantropijnym należą m.in.: pomoc finansowa i materialna dla placówek edukacyjnych, domów dziecka w Winiarach i Pacanowie, wspiera szpitale, fundacje m.in. Fundację Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religii w Zabrzu oraz stowarzyszenia i poszkodowane rodziny.
PSB jest mecenatem corocznego festiwalu muzycznego im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju oraz wspiera Festiwal Kultury Dziecięcej w Pacanowie. Grupa jest również wydawcą albumu "Świętokrzyskie z Lotu Ptaka" oraz mecenasem wydania albumu "Ponidzie".

Nagrody i wyróżnienia

W ciągu 22 lat działalności Grupa PSB uzyskała szereg branżowych nagród i wyróżnień, z których najważniejsze to: Godło Promocyjne "Teraz Polska", Gazele Biznesu, Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich BUDMA, Złota Statuetka Lidera Polskiego Biznesu BCC, Medal Europejski BCC, tytuły "Filar Polskiej Gospodarki", "Dystrybutor Roku ", "Lider Regionu Świętokrzyskiego", Skrzydła 2012 - nagroda gospodarcza województwa świętokrzyskiego - za sieć sklepów PSB-Mrówka", "Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP 2014" w kategorii "Ład korporacyjny i społeczna odpowiedzialność biznesu" oraz tytuł "Created in Poland Superbrands".